Vremurile se schimba la Mercedes. Inainte asteptam versiunile electrice ale modelelor cu combustie interna existente, iar acum este invers. Modelul EQE fara emisii a fost prezentat la Salonul Auto de la Munchen in septembrie 2021, iar noua generatie a Clasei E W214, omologul sau cu motoare cu ardere interna, va aparea abia la sfarsitul acestei luni. Dar stim deja ca aceasta din urma va primi in standard asistenta zanei electrice, fie ea simbolica, cu hibrizi usori de 48V, sau mai consecventa, cu hibrizi plug-in, iar marca cu stea a dezvaluit deja tabloul de bord de mai jos, cu posibilitatea de a avea ca optiune MBUX Superscreen, cu cele doua ecrane, central si cu fata spre pasager, sub aceeasi sticla.
Actuala gama E-Class, W213, are deja doua versiuni PHEV, E300e si E300de, cu un motor 2.0 turbo cu patru cilindri, un motor electric de 122 CP si o baterie litiu-ion de 13,5 kWh pentru o autonomie electrica de pana la 58 km WLTP. Primul este propulsat de motorul pe benzina M274 de 211 CP, in timp ce al doilea este propulsat de motorul diesel OM654 de 194 CP, ceea ce ofera o putere totala de 320 CP si, respectiv, 306 CP.
Bazat pe platforma MRA2, noul model va fi un model curat, care va porni de la zero. La fel ca si cel mai recent C-Class W206, se asteapta ca E300de sa nu mai fie comercializat, iar E300e va trece la noul 2.0 turbo M254 de 204 CP cu un motor electric de 129 CP, pentru o putere combinata de 313 CP. De asemenea, ar trebui sa preia bateria litiu-ion de 25,4 kWh de la sora sa mai mica, cu o autonomie electrica WLTP care ar trebui sa depaseasca 100 km si posibilitatea, inca rara pentru hibrizii plug-in, de a se putea incarca pana la 11 kW in curent alternativ, cu 1 ora si 40 de minute pentru a ajunge de la 0 la 100%, dar si in curent continuu pana la 55 kW, pentru un plin in 30 de minute.
Dar asta nu e tot: E400d si E450 ar trebui sa cedeze la cantecul de sirena al hibrizilor plug-in, adaugand un e mic la sfarsitul numelui lor. In ambele cazuri, partea termica va fi asigurata in continuare de un sase cilindri in linie supraalimentat, 3.0 OM656 diesel si 2.9 M256 pe benzina, cu puteri cumulate de circa 335 CP si, respectiv, 440 CP cu ajutorul energiei electrice. In ceea ce priveste bateria, cea a lui E300e ar trebui sa fie pastrata, cu exceptia cazului in care S580e isi asigura propria baterie. Cu o capacitate de 28,6 kWh, si aceasta poate fi reincarcata cu curent continuu, pana la 60 kW. In ambele cazuri, autonomia electrica ar trebui sa fie cu mult peste 100 km, deoarece Clasa S poate atinge deja 103 km conform ciclului WLTP.
In sfarsit, exista versiunile AMG, o sfera in care este dificil deocamdata sa se proiecteze noua Clasa E. Cu toate acestea, prins intre C63 si S63, ambele devenite hibride reincarcabile, E63 va trebui, fara indoiala, sa treaca prin cutia E-Performance si se va situa la jumatatea distantei dintre cele doua, care promite, asadar, intre 680 si 802 CP si un sistem de asistenta electrica care serveste mai degraba performantei decat autonomiei.