Convertorul catalitic al masinii are un rol important pentru masina si pentru atmosfera. Acesta poate ajuta la o ardere complexa a gazelor de pe evacuare pentru a nu se elibera toate gazele toxice in atmosfera.

Din cauza combustibilului de proaste calitate sau daca masina nu functioneaza asa cum trebuie din cauza consumului exagerat de ulei, se ajunge la infundarea catalizatorului, cauzata si de mersul subturat prin oras. Vehiculul va merge intrerupt, refuza sa mai accelereze sau nu mai trage asa cum trebuie.

Pentru ca proprietarii auto sa isi dea seama cu exactitate daca este infundat catalizatorul, motorul masinii trebuie sa fie in stare buna de functionare. Acest catalizator se poate inlocui sau se poate curata.

Metode de curatare a catalizatorului masinii

Catalizatorul masinii se poate curata prin alimentarea cu o benzina buna, cu o cifra octanica mai mare, aditivata. De asemenea, condusul trebuie sa fie cat se poate de sportiv, nu este necesara o viteza mare, ci doar o viteza de minim 80 de kilometri la ora pentru a asigura racirea corespunzatoare a motorului si a catalizatrului. Condusul trebuie sa fie turat, iar o data ce catalizatorul se incinge gratie presiuni din galeria de evacuare, depunerile si calamina vor sari si catalizatorul se va desfunda.

Metoda de curatare nu functioneaza mereu, fiind si situatii in care masina nu se mai accelereaza sau porneste si se opreste. Daca acest catalizator este prea infundat, singura solutie de curatare este aceea de a-l da jos de pe masina. Aceasta procedura este complicata si trebuie efectuata in cadrul unui service specializat.

Operatiunea de curatare a catalizatorului nu este complicata, dar ar fi bine ca proprietarii autoturismelor sa nu ajunga in aceasta situatie. Cei care au un stil de condus mai sportiv nu vor ajunge in aceasta situatie, insa pentru cei care opteaza pentru prima optiune de curatare a catalizatorului, este necesar sa atinga pana la 80 de kilometri a ora pentru a se asigura o buna racire.