Parintele este primul si cel mai important profesor al copilului. Atunci cand parintii si familiile sunt implicate in educatia copiilor lor, acestia se simt mai bine si au mai multa incredere sa mearga la scoala. De fapt, multe studii arata ca ceea ce face familia este mai important pentru succesul scolar al unui copil decat suma de bani produsa de familie sau de nivelul de educatie al parintilor. Exista multe modalitati prin care parintii pot sustine procesul de invatare al copiilor la domiciliu, cat si pe tot parcursul anului scolar.

Educatia copiilor. Iata cateva idei pentru a putea incepe acest demers important:

  • Trebuie dezvoltat un parteneriat cu profesorii si personalul scolii unde invata copilul – parintii trebuie sa faca cunostinta cu invatatoarea sau cu dirigintele. De indata ce incepe anul scolar, acestia trebuie sa gaseasca o modalitate de a se intalni cu profesorii, pentru a le aduce la cunostiinta dorinta de a ajuta copilul sa invete. Adultii trebuie sa se asigurare ca profesorul poate sa ii contacteze atunci cand vrea sa le comunice activitatea si evaluarea copilul.

  • Sprijinirea copilul in mod academic – parintii trebuie sa ii intrebe pe profesori cat de bine lucreaza copilul in clasa in comparatie cu ceilalti studenti. Daca acel copilul nu tine pasul, mai ales atunci cand este vorba de lectura, parintii trebuie sa afle ce poate el sau scoala sa faca pentru a-l ajuta. Este important sa se actioneze cat mai devreme, inainte ca acel copilul sa ramana prea mult in urma. Parintii trebuie sa se asigurare ca elevul/ copilul isi face temele. El trebuie sa stie ca parintii considera ca educatia este importanta si ca temele trebuie facute zilnic. Adultii pot ajuta copilul cu temele, stabilind un timp regulat pentru acestea si eliminand distragerile, cum ar fi televizorul si telefonul in timpul orelor de lucru.

  • Parintii trebuie sa se informeze si sa fie ca un fel de avocat pentru copiii lor – ei trebuie sa intrebe. Daca ii ingrijoreaza ceva despre invatarea sau comportamentul copilului, trebuie intrebat profesorul sau directorul. Intrebarile pot fi de tipul: Ce problema specifica are copilul cand citeste? Ce se poate face pentru a-l ajuta cu aceasta problema? Care este modalitatea de a determina copilul sa-si faca temele? Cat de mult se implica acel copil in activitatile si exercitiile din clasa? Ce se poate face pentru a stimula implicarea copilului?