Există un motiv major pentru care maşinile electrice au un cost atât de ridicat: bateria. BEV-urile au, de obicei, un pachet mare de baterii, aceasta fiind singura sursă de alimentare din maşină, atât pentru propulsie şi furnizare de auxiliare (iluminare în maşină, faruri etc.), cât şi pentru încălzirea şi răcirea din interiorul maşinii. Bateria este, de cele mai multe ori, de tip ion-litiu şi are componente de electrozi, cum ar fi cobaltul, care este extraordinar de scump, manganul şi altele.

Materialele folosite, precum şi procesele costisitoare implicate în producerea bateriei sunt cele care cresc exponenţial preţul final de achiziţie pentru o astfel de maşină. Cu un preţ de aproximativ 500 de euro pe kWh pentru un vehicul de dimensiuni medii, cu o capacitate a bateriei de 20kW, doar costul sistemului de baterii se ridică la 10.000 de euro. Folosirea unor materiale inovatoare pentru baterie, precum şi procesele de producţie îmbunătăţite ar putea însemna reducerea costurilor până în 2020.

Un alt motiv pentru aceste preţuri ridicate este noua tehnologie a vehiculelor electrice (EV). La fel ca şi cele mai noi modele de smartphone-uri, care costă mai mult decât predecesoarele lor, maşinile costă, în general, mai mult odată cu lansarea fiecărei noi generaţii. Doar cu EV-uri, preţul include miliarde de dolari cheltuiţi în cercetare şi dezvoltare de o industrie veche de un secol, aflată încă în primele etape ale trecerii de la benzină şi motorină la electricitate.

Pentru ca maşina electrică să aibă succes, cel puţin deocamdată, producătorii trebuie să se adreseze cumpărătorilor de maşini de lux. Ei deja cheltuiesc mai mult decât este necesar pentru a cumpăra o maşină, aşa că sunt dispuşi să bifeze câteva opţiuni şi să aibă în garaj un model cu totul şi cu totul special.

Mulţi clienţi sunt sceptici atunci când vine vorba despre achiziţionarea unui astfel de model, punând sub semnul întrebării fiabilitatea lor. Însă atât timp cât sunt corect realizate, acestea sunt la fel de fiabile ca şi vehiculele pe bază de combustibil fosil. De fapt, motoarele electrice au mai puţine piese mobile şi, prin urmare, mai puţine puncte de avarie decât motoarele pe combustibil tradiţional, ceea ce reprezintă, în mod clar, un avantaj.